آنچه که تازه شدن این خودرو را بیش از هر چیز دیگری به اثبات میرساند، چهره متفاوتی است که زیر تیغ جراحی رفته است. همانطور که ملاحظه میشود، اگرچه تغییرات انجام شده در این اپل به قدری ظریف است که به سختی با چشم قابل درک است، اما باید گفت که نمای جلو و عقب این خودرو بهطور کامل فیسلیفت شده است. در هر حال، از جمله موارد چشمگیری که باید به آن اشاره کرد، پلاستیک مشکی اضافه شده به چراغهای جلو و نوار کرومی بین چراغهای عقب است.
این خودروی آلمانی چهارچرخ متحرک همانند نسلهای پیشین خود میتواند 325 اسببخار نیرو و 435 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. خبر خوبتر اینکه سیستم تعلیق و ESP خودروی اپل Insignia OPC جهت کاهش کمفرمانی (Understeer) بهطور کامل تغییر کرده است. گفتنی است، شتاب 0 تا 100 این خودرو در تیپ استاندارد حدود 6 ثانیه و در تیپ Sports Tourer حدود 6.3 ثانیه برآورد شده است.
همچنین، بنا به گفته کمپانی اپل، حداکثر سرعت آن که بهصورت الکترونیکی محدود شده است، برابر با 250 کیلومتر بر ساعت است. لازم به ذکر است، حداکثر سرعت اپل OPC در حالت نامحدود و با گیربکس معمولی برای تیپ استاندارد در حدود 270 کیلومتر بر ساعت و برای تیپ Sports Tourer در حدود 265 کیلومتر بر ساعت است.
"میشل ایبلسن" (Michael Ableson) نایب رئیس مهندسی GME بیان داشت: "اپل Insignia OPC درخشندگی و زیبایی فوقالعادهای دارد و این ناشی از دقت، مهارت، و ممارست بسیار بالایی است که مهندسان این کمپانی برای طراحی این خودرو صرف کردهاند. بدون شک هر رانندهای خواهد توانست این تغییر و تحولات را به خوبی در طراحی، عملکرد، و سواری این خودرو ببیند. در هر حال، همه این توانمندیها باعث شده است اپل جدید در صدر جدول رقابتی خودروهای اسپرت قرار بگیرد."