هیدئو کوجیما ، سازنده ی فرنچاینز Metal Gear همیشه یک یا دو ترفند سورپرایز کننده برای این سری در آستین خود دارد و می توانید مطمین باشید که حداقل برای یک بار هم که شده او دیوار چهارم را در بازی های خود شکسته است. حال Metal Gear Solid 5 هم قصد دارد همین سنت را ادامه بدهد و بر طبق اعلام کوجیما یک سورپرایز بسیار بزرگ در این بازی وجود خواهد داشت که البته برای این که مزه اش نرود این سورپرایز تا قبل از انتشار بازی فاش نخواهد شد.
کوجیما در مصاحبه ی اخیر خود به سایت CVG اعلام کرده است :
به طور کلی در نسل بعدی و همچنین بازی Metal Gear Solid 5 ، لزوما نباید موضوع اصلی در مورد شکستن دیوار چهارم باشد. اما ما یک سورپرایز بزرگ برای بازیکنان در این بازی خواهیم داشت. ما یک چالش بزرگ داریم و قصد داریم با تحت فشار قرار دادن خودمان ، کاری را انجام دهیم که فیلم ها نمی توانند انجام دهند و فقط بازی ها می تواند و چنین چیزی هرگز قبلا انجام نشده است.
اگر شما در توییتر ، کوجیما را دنبال کرده باشید حتما متوجه شده اید که او یکی از طرفداران بزرگ سینما می باشد و به همین خاطر است که در بازی های او زیاد میان پرده های طولانی و لحظاتی به مانند فیلم می بینیم.
همچنین کوجیما در مورد این که آیا Kinect جدید xbox one را در Metal Gear Solid 5 استفاده خواهد کرد اعلام کرده است :
من بسیار به چیزهایی که بتواند حالت های مختلف چهره را بخواند و یا چیزهای دیگری علاقه مند هستم. اما ما در اوقات دشواری می باشیم و مطمین نیستیم که قادر باشیم چنین چیزهایی را در Metal Gear Solid 5 اجرا کنیم. البته ما هنوز هم نگاهی به چنین تکنولوژی هایی داریم و به Kinect جدید نیز واقعا علاقه مند می باشیم.
Metal Gear Solid 5 در تاریخی
نامشخص برای PlayStation 3 ، PlayStation 4 ، Xbox 360 ، Xbox One عرضه می
شود. نسخه ی pc این بازی هم در دست ساخت است ولی بعد از عرضه ی نسخه های
کنسولی خواهد آمد.
نکته :
دیوار چهارم در هنر اصطلاحا به دیوار نامرئی گفته میشود که بین هنرپیشگان و تماشاگران وجود دارد و هنگامی که هنرمندان روی صحنه و یا شخصیت های بازی، از خود حرکتی نشان دهند که به منزله درک آنان از “حضور تماشگران” باشد، اصطلاحا دیوار چهارم شکسته شده است.