صنعت خودروسازی ایتالیا این روزها اوضاع و احوال چندان مناسبی ندارد، اما با این حال غولهای خودروساز این کشور، فراری، مازراتی و لامبورگینی، همچنان سودآور هستند. شرکتهای معتبر طراحی ایتالیایی و کمپانیهای سازنده مدلهای Coachbuild (ایده طراحی این خودروها از مدلهای ساخته شده و به تولید انبوه رسیده توسط شرکتهای دیگر گرفته میشود و از ویژگیهای آنها باید به طراحی جدید بدنه و تولید در تعداد معدود به تولید میرسند) نیز سعی بر آن دارند تا در شرایط اقتصادی این کشور، خود را سرپا نگه دارند. سازندههای Coachbuilder چند سالی است که با رقبای جدیدی مانند کمپانی "Camal" رقابت میکنند. این شرکت، پروژه "Tributo" را امسال در جشن سالگرد پنجمین سال فعالیت خود معرفی کرد.
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
استودیوی طراحی "Camal" در سال 2011 با معرفی طرح مفهومی خودروی Fiat 500 Marcia Corta خبرساز شد و مورد توجه متخصصان این صنعت قرار گرفت. پروژه "Tributo"، طرح سهبعدی از یک دستگاه خودروی خاص طراحی شده براساس شاسی و سیستم محرکه سوپرخودروی لوکس مازراتی گرنتوریزمو است.
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
این مدل که در دسته خودروهای لیفتبک قرار میگیرد از یک موتور هشت سیلندر خورجینی استفاده میکند. با کمی دقت در عکسهای منتشر شده از طرح سهبعدی این مدل، شباهت طراحی عقب آن با خودروی آئودی A7 Sportback مشخص میشود. یک تیم سه نفری روی این پروژه مشغول به کار هستند؛ "آلسیو میچلا" (Alessio Minchella) طراح و مدرس مدرسه طراحی IED Turin، "الساندرو کامورالی" (Alessandro Camorali) موسس شرکت "Camal" و "پائولو گارلا" (paolo Garella) ایدهپرداز این پروژه، سه عضو این گروه هستند. به گفته این کمپانی ایتالیایی، در ایده ساخت "Tribute" سعی بر آن شده تا ظاهر زیبای این طرح با ویژگیهی اصیل مازراتی ترکیب شود.