استدیو Evolution اعلام کرده است که سخت افزار فعلی پلی استیشن معیار بسیار خوب و قدرتمندی برای تنظیم جلوه های بصری مختلف است. با اینکه ساخت عنوان DriveClub هنوز به پایان نرسیده است و تنها ۳۵ درصد از مراحل ساخت انجام شده اند با این حال تیم سازنده اعلام کرده اند که ساخت یک عنوان بر روی کنسول نسل بعدی سونی بسیار لذت بخش است. آنا همچنین اظهار داشته اند با اینکه ساخت بازی برای PS4 سختی های خاص خود را دارد اما استفاده از سخت افزاری قدرتمند به عنوان معیار و قدرتی که PS4 در اختیار آنان قرار می دهد ساخت اثر برای این کنسول را به کاری لذت بخش بدل کرده است.
تیم سازنده در رابطه با جلوه های گرافیکی اذعان داشته اند که این عنوان بر روی PS4 از جلوه های ویژه زیبایی برخوردار است. فواصل دور از مسیر رانندگی بسیار چشم نواز هستند. شیشه جلوی اتومبیل به همراه لرزشهای کابین خودرو بسیار زیبا و مشابه واقعیت طراحی شده اند. همچنین بازی بر روی فریم ثابت ۶۰ اجرا خواهد شد. مدل شاخ و برگ درختان بسیار طبیعی کار شده و حتی شما شاهد حفره هایی بر روی آنها خواهید بود. با این حال هنوز نتوانسته ایم دود تایر را در خور نسل بعد درست کنیم که امیدواریم با گذشت زمان این مهم را نیز میسر سازیم. لنز چراغ خودرو بسیار طبیعی طراحی شده و چشمانتان را از کاسه در خواهد آورد! به آن مرحله از طراحی مواد داخل بازی رسیده ایم که بگوییم میتوانید حتی خراش کوچک بیندازید، کمی صدمه بزنید و حتی اتومبیل را منهدم ( نه به معنای انفجار) کنید. حتی فیبر کربن و ترک ها هم دیده میشود. میتوانید به فلز ضربه بزنید، فلز خمیده شود، رنگ روی فلز از بین میرود و در آخر خود فلز هم صدمه جدی میبیند. جزییات بسیار بالاست. این عنوان با استفاده از قدرت PS4 ساخته می شود و این اجازه استفاده از جلوه های بسیار بیشتر و بهتری را به نسبت Gran Turismo 6 بر روی PS3 هفت ساله فراهم خواهد آورد. تیم سازنده اعلام کرده است که ما بازی را بسیار بهتر از نمایشهایی که تاکنون داشتیم پردازش میکنیم و بدانید که ما از ۶۵ درصد باقیمانده کار نهایت استفاده را برای خلق عنوانی ناب خواهیم کرد.
در رابطه با هندلینگ بازی هم اشاره شده است که ۴ اتومبیل ( از جمله Pagani Huayra و Hennessey Venom) هندلینگ مشابه با واقعیت داشته باشند. اتومبیلهای قدرتمندی که در بازی هستند باید جنون سرعت را به خوبی به بازیباز القا کنند و ترس برای از دست دادن زمان را به خوبی به مخاطب القا خواهند کرد. برای ایجاد تمامی حالات ترس و هیجان و درک سرعت و قدرت ما به چیزی نیاز داشتیم که قابلیتهای کنترلر DualShock 4 به خوبی از پس این مسئولیت سنگین بر آمده اند. قابلیتهای در بازی قرار داده شده که با استفاده از DualShock 4 حتی بهتر از قبل عمل خواهند کرد. کافیست نیم نگاهی به تنظیماتی که برای DualShock 4 در نظر گرفته شده بیندازید تا متوجه این مهم شوید. تیم سازنده با خلاقیتی که دارند از تجربه عناوین ریسینگ قبلی انحصاری پلی استیشن استفاده خواهند کرد تا اثری بی عیب و نقص را تحویل مخاطب دهند.
در بازی ماموریتهای مختلفی تعبیه شده است که با کمک آنها قادر خواهید بود شهرت باشگاه و راننده خود را افزایش دهید و برای خود احترام کسب کنید. در نقشه نقاط خاصی نمایان خواهند شد که با مراجعه به آنها قادر خواهید بود به انواع چلنجها دسترسی پیدا کنید. شما میتوانید در نقاط خاصی از نقشه در بخش Heart Attack Mode حریفانتان را دعوت به مسابقه کنید و با پیشی گرفتن از آنها امتیاز زیادی کسب کنید. میتوانید پس از انجام مسابقات مختلف رتبه خود را با سایر باشگاه ها مقایسه کنید.
اجرای حرکات Drift در بازی به طرز هیجان انگیزی طراحی شده اند و در چشم راننده میتوان این هیجان را حس کرد! با در نظر گرفتن انجام حرکات نمیشی نظیر دریفتها و همچنین رویارویی با چالشهای مختلف میتوان شهرت و افتخار کسب کرد. اگر شما در یک نوع چالش خاص حرفه ای شوید بازی به خودی خود نوع چالش بعدی را به گونه ای تغییر خواهد داد که با یک شیوه بازی کردن نتوانید چالش مذکور را به پایان ببرید. این یعنی تنوع در یک بازی ریسینگ! این میتواند بدین معنا نیز باشد که شما قادر خواهید بود با موفقیت هر چه بهتر راننده باشگاه شخصیتان را نیز ارتقا دهید و مهارتهای جدیدی را آزاد کنید.
بخش چندنفره به طور همزمان هنوز در بازی میسر نشده است و فعلاً بخش چندنفره از جنبه های ناهمزمان پیروی میکند. در نمایشی از بخش چندنفره ۸ سیستم مختلف از بازیبازان در محیطی روبروی هم و برای رقابت با هم قرار گرفتند. هر راننده در پایین تصویر خود یک بخشی دارد که رقیب بعدی اش بصورت علامت سوال نمایش داده میشود و نمایش معکوس با آهنگی مخصوص به هر راننده از ورود وی به میدان رقابت خبر خواهد داد( مشابه Royal Rumble:دی).
این خلاقیت حس رقابت و هیجان را در بخش چندنفره به اوج خود میرساند. این مقداری گیج کننده است. مثلاً زمانی که شما به تنهایی در مسیر حرکت میکنید و قصد دارید جدول رده بندی را ببینید و همینطور حواستان به رقبای عقبی باشد. شما تیم خود را در جایگاه رده بندی مشاهده میکنید و در این حین رتبه رقبا تغییر میکند و این ممکن است کمی گیج کننده شود. با همه اینها سازندگان احساس میکنند از این لحاظ از رقبای خود عقب هستند که امیدواریم بتوانند آنطور که شایسته است این بخش را طراحی کنند.
DriveClub هنوز نتوانسته در سطح اظهارات سازندگان ظاهر شود اما با هر نمایش چیزی فراتر از نمایش قبلی خود ارائه داده و این ما را امیدوار میکند. نمایشها بهتر از گذشته(MotorStorm: Apocalypse) بوده اند. سری MotorStorm یک برندی است که از مسیر اولیه خود منحرف شده و این چیزی است که DriveClub نمیتواند پشت آن پنهان شود! چیزی که به ما اعتماد به نفس میدهد که DriveClub عنوان خوبی است جنبه های مهمی نظیر هندلینگ خودروها و بخش چندنفره ترکیبی بازی است. با این حال نمیتوان از گذشته بد سازندگان چشم پوشی کرد. این چیزی است که ما را میترساند.
DriveClub در انتهای امسال به طور انحصاری برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد.