اخرین اخبار از تکنولوژی. گیم. اتومبیل. ورزش و....

اخرین اخبار از تکنولوژی. گیم. اتومبیل. ورزش و....

پیام مدیر:این ادرس جدید سایت است dtech.tk .لطفا مارا از نظرات خود درمیان گذارید. اگر مایل به نوبسندگی و همکاری در این وبلاگ هستید حتما از بخش تماس باما پیام خودرا ارسال کنید
اخرین اخبار از تکنولوژی. گیم. اتومبیل. ورزش و....

اخرین اخبار از تکنولوژی. گیم. اتومبیل. ورزش و....

پیام مدیر:این ادرس جدید سایت است dtech.tk .لطفا مارا از نظرات خود درمیان گذارید. اگر مایل به نوبسندگی و همکاری در این وبلاگ هستید حتما از بخش تماس باما پیام خودرا ارسال کنید

بررسی دوام شارژ باتری فبلت الترا Z سونی

بررسی دوام شارژ باتری فبلت الترا Z سونی

 فبلت(تبلت!) جدید شرکت سونی با نام التراZ با صفحه نمایش بسیار بزرگ ۶.۴ اینچی را می توان گجتی مابین فبلت ها و تبلت های ۷ اینچی قرار داد. بهره گیری از پردازنده بسیار قدرتمند کوالکام اسنپ دراگون ۸۰۰ و بدنه فوق العاده باریک ۶.۵ میلیمتری این محصول را به یک فبلت مدعی و قدرتمند تبدیل کرده است. اما اکنون قصد داریم که به بررسی وضع باتری و میزان دوام شارژ آن بپردازیم.

  gsmarena_001

در اولتراZ از یک باتری غول پیکر ۳,۰۵۰mAh استفاده شده است که بر روی کاغذ حرف های زیادی را برای گفتن دارد و قصد داریم در عمل آن را به چالش بکشیم تا ببینیم که در عمل نیز می تواند قدرت آن را به رخ بکشد یا خیر.

ابتدا سراغ بررسی وضعیت دوام شارژ در حین مکالمه در شبکه ۳G می رویم، جایی که محصول دوست داشتنی سونی با افتخار موفق شده است به مدت زمان ۲۴ ساعت و ۳۰ دقیقه دست پیدا کند و پس از گوشی جدید Huawei Ascend Mate با باتری ۴,۰۵۰mAh در رده دوم تکیه زده و با توجه به اختلاف زیاد حجم باتری ۲ محصول، می توان گوشی سونی را در این بخش برنده اعلام کرد. این درحالیست که گلکسی مگا شرکت سامسونگ با صفحه نمایشی ۶.۳ اینچی یک اختلاف چشمگیر ۴ ساعتی را با اولترا Z نشان می دهد. گرچه فبلت های با سایز بالاتر از ۶ اینچ برای حمل و نگهداری اصلا مناسب و ایده آل نمی باشند، اما اولترا Z می تواند با استفاده از اتصال یک هندزفری، انتخاب خوبی برای کسانی باشد که تعداد تماس های آن ها در طول روز سر به فلک می کشد!

1

پس از نمایش فوق العاده در بخش اول و قدرت نمایی اولترا Z حین مکالمه، اکنون نوبت به بخش وبگردی می رسد. در این مرحله اولترا Z در کمال تعجب با چرخشی ۱۸۰ درجه نسبت به مرحله قبل، شرمنده کاربر خود می شود و نشان داد که برای کسانی که زیاد با اسمارت فون خود در طول روز به وبگردی می پردازند چندان یار وفاداری نیست و پس از حدود ۵ ساعت و ۲۰ دقیقه به خواب فرو می رود. رقبای ۶ اینچی اولترا Z در این بخش عملکرد به مراتب بهتری را از خود نشان دادند و هر ۲ موفق شدند که حدود ۳ ساعت شارژ بیشتری را در اختیار کاربرانشان در حین وبگردی قرار دهند.

این میزان دوام شارژ شاید چندان بد به نظر نرسد اما مسلما کسانی که اولترا Z را با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی تهیه می کنند، در طول روز از صفحه نمایش غول پیکر آن برای وبگردی استفاده خواهند کرد که از این لحاظ شاید نتوان اولترا Z را گزینه   مناسبی در نظر گرفت .

2_12_2

اما پس از گذراندن ۲ مرحله کاملا متناقض نوبت به سومین بخش می رسد. در این مرحله به بررسی دوام شارژ در حین تماشای فیلم می پردازیم. در این بخش اولترا Z عملکردی تقریبا معمولی را از خود نشان داد و با اختلافی ۱۱ دقیقه ای برتری جزیی را بر گلکسی مگا نشان داد اما با اختلاف چشمگیر ۳ ساعت و نیمی پشت سر رقیب ۶ اینچی خود یعنی Ascend Mate جا خوش کرده است. حتی آیپد مینی ۷.۹ اینچی نیز در این رده بندی جایگاه به مراتب بهتری را نسبت به اولترا Z با سایز ۶.۴ اینچ بدست آورده است.

3

در نهایت با در نظر گرفتن فاکتورهای برقراری تماس، وبگردی، تماشای ویدیو و مدت زمان استندبای، اولترا Z به امتیاز ۵۲ ساعت دست پیدا کرد که نسبتا برای یک فبلت امتیاز مناسبی می باشد اما ایده آل نیست. با بررسی امتیازات بدست آمده می توان نتیجه گرفت که اولترا Z برای کسانی که مکالمه تلفنی زیادی را در طول روز دارند یک گزینه ایده آل می باشد اما برای کسانی که به وبگردی می پردازند به هیچ وجه محصول راضی کننده ای نیست و کسانی هم که به تماشای ویدیو می پردازند نسبتا گزینه معمولی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.